INZERCIA +421 905 273 414, +421 905 273 416

čítate: Samospráva

Električka a iné súvislosti (2)

Električka a iné súvislosti (2)

Z okien bytov (v Hájoch, na Lúkach) na ne hľadíme už štvrté desaťročie. Zárezy v teréne. Miestami až hlbočiny. Ťahajú sa povedľa ciest a panelákov, začínajú a končia sa v blízkosti križovatiek, niekde sú takmer v dotyku s vodným kanálom. Pripomínajú dlhočizný prázdny válov alebo vaňu.  Jazvy Petržalky – tak hovorí o zárezoch starosta Bajan. Jazvy sú pokryté trávou, obsiate kríkmi, vyhúknutými pokrútenými stromami,… Celý článok

Diskutovali sme o tom, ako bude vyzerať okolie električkovej trate

Diskutovali sme o tom, ako bude vyzerať okolie električkovej trate

Pôvodný plán bol, že urbanistická štúdia určí budúcu podobu „chrbtice Petržalky“ vrátane trasy električky. Preto sa architektonická súťaž konala už v roku 2013. Chybou zlých rozhodnutí úradníkov magistrátu na oddelení verejného obstarávania sa však stal opak. Trasa trate je určená ale na definitívnej podobe urbanistickej štúdie sa kvôli trojročnému zdržaniu stále pracuje. A už sa musí ona… Celý článok

NIE križovatke Vyšehradská – Panónska

NIE križovatke Vyšehradská – Panónska

Na februárovom zasadnutí petržalskí poslanci  vyjadrili nesúhlas s vybudovaním križovatky v lokalite Vyšehradská ulica – Panónska cesta. Svoje NIE tomuto zámeru prišli povedať priamo na zastupiteľstvo aj obyvatelia dotknutej oblasti. Okrem križovatky protestovali aj proti vybudovaniu diaľničného privádzača v tejto lokalite. O oboch týchto témach po rokovaní miestneho zastupiteľstva hovorili aj so starostom Vladimírom Bajanom a prednostom MÚ Miroslavom Štefánikom.… Celý článok

Developerská terapia šokom

Developerská terapia šokom

Obyvatelia Vyšehradskej ulice sú šokovaní. Náhodou sa dozvedeli, že územný plán mesta počíta s diaľničným privádzačom a križovatkou, ktorú developer naplánoval rovno popred okná ich domov. Je to komunita aktívnych ľudí, ktorí si chránia zeleň a vlastnou aktivitou si zabezpečili peniaze na oplotený zelený výbeh pre psov. Kvalitu života im už sťažuje neďaleká diaľnica a železnica a ďalšiu infraštruktúru… Celý článok

Čo nám to tu bude stáť?

Čo nám to tu bude stáť?

Zelené lúky a marhuľové sady padli už dávno „za obeť“ túžbe ľudí po bývaní. Pamätníci vedia, ako vznikalo dnešné najväčšie sídlisko. V prachu, blate, hluku. Dnešná Petržalka je okrajovou časťou Bratislavy na juhu. Onedlho (o pár desiatok rokov) bude viac súčasťou stredu mesta. Nikam sa nebude sťahovať. To iba Južné mesto a ďalšie plánované lokality postupne „obkľúčia“ doterajšiu… Celý článok

Budúcnosť Petržalky máme všetci vo svojich rukách

Budúcnosť Petržalky máme všetci vo svojich rukách

Petržalka bola a ešte stále je krásne zelená. Nie je to betónová džungľa ako ju hanlivo nazývajú tí, ktorí tu nežijú. Aj keď je pravda, že zeleň medzičasom už pomaly začala ustupovať novému rozvoju Petržalky. Všetci sa zhodneme, že rozvoj Petržalky je  potrebný, ale je veľmi dôležité, aby bol udržateľný a aby bol v súlade s potrebami a prianiami Petržalčanov. Aby… Celý článok

Prvoradé je hľadať riešenia 

Prvoradé je hľadať riešenia 

Petržalka, ako každé iné mesto či obec, sa rozvíja a rozvíjať bude a budú tu pribúdať aj obyvatelia. Úlohou samosprávy by v tomto procese malo byť v dialógu s verejnosťou zladiť novobudované priestory a objekty s krokmi a opatreniami, ktoré zabezpečia aj udržateľnosť zdravého životného prostredia s množstvom zelene a príležitostí na oddych a relax. Rozvoj nezastavíme a tak by našou jedinou zbraňou nemal byť odpor… Celý článok

Električka a iné súvislosti /1/

Električka a iné súvislosti /1/

Tie, ktoré schádzajú od leta 2016 zo Starého mosta sa dostanú najďalej na tretiu petržalskú zastávku na Jungmannovej ulici. Na konečnú električkových liniek 1 a 3.  A bude poslednou najmenej ďalších päť rokov, čo je pol desaťročia, ak sa nič nezmení na najnovšom primátorsko-magistrátnom sľube, že rok 2023 bude rokom, keď v poradí desiata zastávka v Janíkovom dvore bude tou,… Celý článok

O budúcnosti električky inak

O budúcnosti električky inak

Doteraz bola hlavnou témou petržalskej električky výstavba trate. Je tu však aj ďalší proces, nemenej podstatný. Urbanizácia okolia trasy. Akým prostredím sa budeme v električke viezť? Na čo sa budeme dívať z jej okien, ako bude vyzerať územie, keď z nej vystúpime? To závisí aj na nás, Petržalčanoch. Máme šancu aktívne sa zapojiť do rozhodovania o budúcej podobe centrálnej časti… Celý článok

Vyhlásenie developera CRESCO GROUP k medializovaným informáciám o budovaní diaľničného privádzača

Vyhlásenie developera CRESCO GROUP k medializovaným informáciám o budovaní diaľničného privádzača

,,Spoločnosť CRESCO GROUP neplánuje ani nikdy neplánovala výstavbu diaľničného privádzača pri Vyšehradskej ulici v Petržalke, nakoľko na takúto výstavbu nemá štatút ani to nie je v jej záujme. Prepojenie diaľnice s Panónskou cestou v Petržalke diaľničným privádzačom bolo v minulosti zadefinované územným plánom mesta Bratislavy ako dopravná verejnoprospešná stavba pod označením D2. mimoúrovňová križovatka na diaľnici D2 v Petržalke (Vyšehradská), s prepojovacím úsekom… Celý článok

Vydavateľ: NIVEL PLUS s.r.o., Ivanská cesta 2D, 821 04 Bratislava
Redakcia: Ivanská cesta 2D, 821 04 Bratislava, email: petrzalskenoviny@gmail.com, tel.: 02/62801182
Šéfredaktorka: Ingrid Jarunková
Inzercia: 0905/273 414, 0905/273 416

Používanie Cookies a podmienky pre spracovanie osobných údajov: kliknite SEM.
Všeobecné obchodné podmienky