INZERCIA +421 905 273 414, +421 905 273 416

Plaváreň z druhej strany

Plaváreň z druhej strany

Petržalskú plaváreň milujem. Od úplne prvého dňa, kedy ju otvorili. Podľa mňa je po každej stránke super. Bazény, sprchy, šatne, personál, čistota, atmosféra… Mám dvojročného syna, ktorého z detského bazéna jednoducho neviem dostať. Do „sloníkovej“ šmykľavky je doslova zamilovaný.

V poslednom čase som si všimla, že na stenách vo vstupnej hale, ale aj pri šatniach pribúdajú rôzne plagátiky, ktoré upozorňujú na to, aby sa ľudia prezúvali, aby nejedli v priestoroch plavárne, aby sa pred vstupom do bazénov osprchovali… Pýtala som dám pri pokladniciach, prečo je oznamov toľko. Vraj preto, lebo väčšina ľudí nečíta ani prevádzkový, ani návštevný poriadok, ale že ani konkrétne oznamy na stenách veľmi nepomáhajú. Priznám sa, myslela som si, že trochu preháňajú, tak som sa začala pozornejšie pozerať okolo seba.

A hneď, ako som so svojím synom vošla do šatne, videla som mamičku s dvomi deťmi len o niečo staršími ako môj syn, evidentne už odchádzajúcu z plavárne, ako im ešte (už prakticky oblečeným) dala do ruky horalku. O chvíľku bolo natrúsené nielen pod lavičkou, na ktorej sedeli, ale čokoládové omrvinky ich sprevádzali až von. Kým prišla zamestnankyňa plavárne s mopom (a o čistotu sa tu starajú naozaj vzorne!), už sa omrvinky zmiešali s vodou na podlahe…

Kým sme sa sprchovali, prešli okolo nás dve dámy v zrelom veku, vo vkusných plavkách a dokonca s kúpacími čiapkami na hlavách, ale sprchy si ani nevšimli a rovno si to zamierili k plaveckému bazénu. Nevyzerali síce, že by nedbali na osobnú hygienu, ale aj tak si viem predstaviť, že už len kým do plavárne prišli, tak sa aspoň trošku spotili, majú na sebe „svoje“ prirodzené baktérie, o ktoré sa v bazéne podelili aj s ostatnými plavcami.

Ja som si v ten deň nešla zaplávať, fungovala som len ako dozor a servis pre môjho syna, tak som viac pozorovala okolie. Zaujal ma konflikt medzi plavčíkom a oteckom možno päťročnej dievčinky pri relaxačnom bazéne. Ako som vyrozumela, plavčík trval na tom, že malá slečna musí mať rukávniky, lebo v relaxačnom bazéne voda rôzne strieka, bublinkuje, víri sa, jednoducho je neustále v pohybe a ľahko sa môže stať, že dieťaťu znenazdajky šplechne do úst, dieťa sa zľakne a šup – už je pod vodou. Otecko takúto možnosť absolútne nepripúšťal. Fakt som sa mu čudovala, lebo ja by som svoje malé dieťa bez rukávnikov do žiadnej vody nepustila.

 

Keď sme sa po plávaní chceli osprchovať, zvolila som len veľmi rýchlu variantu. Dôvod? Vo vedľajšej sprche si pani, zhruba štyridsiatnička, robila kompletnú hygienu vrátanie holenia nôh, podpazušia a intímnych miest. Jej chlpy voda odniesla až k „našej“ sprche a ja som naozaj nemala chuť sa na ne aj so svojím synom postaviť. Okrem toho sa mi ani náhodou nechcelo byť svedkom celého procesu.

Tak sme rýchlo precupkali k skrinke, aby sme sa prezliekli. Hneď k vedľajšej prišiel mladý muž – obutý. Vo vode na podlahe po ňom zostávali zreteľné stopy, po ktorých veselo prebehli aj dvaja malí chalani, ktorí tiež mierili ku svojej skrinke.

Normálne som neverila vlastným očiam, že som sa len za jednu návštevu plavárne stretla s porušením asi všetkých predpisov. Navyše – ich dodržiavanie by malo byť samozrejmosťou pre každého návštevníka. Veď ide najmä o rešpekt voči druhým, ale aj voči priestorom, v ktorých sa všetci pohybujeme.

Ale to ešte nebolo všetko!

Pri odchode, kým sme sa prezúvali vo vstupnej hale, som bola svedkom, ako sa mladá žena, možno tridsiatnička, dožadovala vrátenia peňazí, ktoré neminula zo svojej minuloročnej permanentky. Darmo jej prevádzkarka vysvetľovala, že zmeškala termín, kedy sa nevyužité kredity dali preniesť do tohto roku. Ona si žiadny oznam neprečítala ani na webe, ani na facebooku, ani v Petržalských novinách, ústrižok zo zaplatenia permanentky, kde bola jasne napísaná jej platnosť, vraj rovno zahodila… Vôbec jej neprekážalo, že ona sa vykašľala na podmienky, ktoré jej mohli ušetriť peniaze, ale chcela, aby sa podmienky prispôsobili jej. To ako keby prišla do obchodu reklamovať jogurt, ktorý si kúpila už dávno a nestihla ho zjesť, kým bol ešte v záručnej lehote…

Myslela som si, že sa hádam už nič horšie nemôže prihodiť, ale mýlila som sa. Keď som si o pár dní prišla zaplávať, tentoraz, našťastie, sama, vítal ma oznam, že detský bazén je mimo prevádzky. Ale bol riadne napustený, nič nenasvedčovalo, že by mal nejakú poruchu. Bola som zvedavá na dôvod, tak som sa spýtala plavčíka. Povedal mi, že sa deň predtým nejaké dieťa vykakalo do bazéna (dobre, že nie vtedy, keď som tam bola so synom!), tak ho museli okamžite vypustiť, vydezinfikovať, vyčistiť a znovu napustiť. Toto síce nie je dlhý proces, ale voda sa na požadovaných 33 stupňov nahrieva 24 hodín… Takže sklamané sú deti a ich rodičia, keď zistia, že detský bazén nie je k dispozícii, ale je to aj ušlý zisk pre plaváreň. A vraj sa to nestáva len ojedinele. Rodičia si myslia, že ich dieťa už plienku nepotrebuje, dá mu len normálne plavky a galiba je na svete. Vraj na plavárni uvažujú nad tým, že do cenníka zaradia aj pokutu za znečistenie bazéna. Možno táto hrozba prinúti rodičov, aby boli obozretnejší.

Vydavateľ: NIVEL PLUS s.r.o., Ivanská cesta 2D, 821 04 Bratislava
Redakcia: Ivanská cesta 2D, 821 04 Bratislava, email: petrzalskenoviny@gmail.com, tel.: 02/62801182
Šéfredaktorka: Ingrid Jarunková
Inzercia: 0905/273 414, 0905/273 416

Používanie Cookies a podmienky pre spracovanie osobných údajov: kliknite SEM.
Všeobecné obchodné podmienky